از اونجایی که بالای ۹۰% مطالبی که تو محیط‌های مجازی نوشته و گفته میشه شایعه و دروغ هستش واجب دیدیم یک پست بصورت تیتر‌وار در مورد این مبحث قرار بدیم.

1: #پیتبول های اصیل (یعنی پیتبول هایی که با بولی و ام‌استاف میکس نشدن) عموما رفتار دوستانه و بسیار ایمن نسبت به انسان دارند.

2: پیتبول های اصیل فقط در موارد بسیار خاصی برای محافظت صاحبشون ممکنه به فرد متجاوز واکنش نشون بدن.

3: اگر سگی در قالب و ظاهر پیتبول دیدین که به شدت تمایل به آدمگیری و حمله داشت ممکنِ شاملِ یکی از این موارد بشه: اول اینکه این سگِ به ظاهر پیتبول میکس با ام‌استاف هستش و خصوصیات رفتاری اون سگ رو بروز میده اما بخاطر شباهت ظاهری بسیار زیادی که باهم دارن تشخیص این امر (میکس بودن) برای مردم عادی و حتی افراد حرفه‌ای از روی ظاهر ممکن نیست اما رفتار پرخاشگرایانه اون میتونه یکی از دلایل محکم برای میکس بودن باشه. دو اینکه: اون سگ دچار ناهنجاری شدید رفتاری تحت تاثیر محیط باشه که این مورد خیلی کمتر هستش در مورد پیتبول اما در مورد تمام نژاد‌های سگ در دنیا این مورد صدق میکنه. سوم اینکه: اون سگ آموزش دیده باشه و ذهنش روی این موضوع معطوف شده باشه که البته در این مواقع اون سگ کاملا تحت کنترل و به جا و به موقع حمله میکنه چون دلیل حمله‌کردنش آموزش دیدن هست و قطعا از یک مربی یا صاحبش اطاعت میکنه.

4: نگهداری پیتبول در امریکا ممنوع نیست و در بسیاری از ایالات امریکا و همچنین اروپای غربی با تمام سختگیریاشون پیتبول به وفور نگهداری، پرورش و خرید و فروش میشه و انواع مسابقاتش برگذار میشه و فقط در برخی کشورها محدودیت تردد بدون قلاده داره یا کلا ممنوع هست که درصد اون کشورها در دنیا به زیر بیست درصد میرسه.

5: پیتبول دیوانه‌وار عاشق صاحبش هستش و البته رفتار بسیار دوستانه‌ای با غریبه‌ها هم داره بخاطر همین افرادی که این سگ رو بدون اطلاعات کامل خریداری کردن خیلی از مواقع از ما میپرسن چرا سگ ما ادم نمیگیره و چرا وحشی نیست.

6: بالای ۹۹% از کسانی که تو ایران پیتبول یا سگی در قالب ظاهر پیتبول دارن (مثلا پیتبول دارن) مدعی این هستن که پیتبولشون رو باباشون یا داداششون یا عموشون براش از امریکا آورده شما خیلی جدی نگیرین چون تمام این افراد رفتن که شجره و مدارک سگشون رو بیارن تا ما ببینیم اما هیچکدوم برنگشتن پس اگر تو هر خیابون و پارک و هرجای دیگه از این دوستان دیدین بدون توجه به حرفاشون خودتون با توجه به استانداردها و فاکتورهای پیتبول های اصیل و میکس اونارو آنالیز کنین ولی اینو بدونین که شجره و عقبه مهمترین نقش رو تو تشخیص این مسئله داره.

IRANPITBULL Team

WWW.IRANPITBULL.COM