تفاوت آمریکن پیت بول با آمریکن بولی

 

راجع به برخی پوسترها، کلمات و تصاویری که جدیدا مُد شده میذارن و کاملا اشتباه و در تضاد با استانداردهای واقعی پیتبول هستش باید بطور خلاصه بگیم که:

 

۱: دسته بندی و تیپ‌بندی هایی تحت نام های “پیتبول سایزبزرگ” و “پیتبول XL” کاملا دروغ و کذب محضه و حربه‌ی کلاهبرداری یا در خوش‌بینانه‌ترین حالت بیانگر بی‌سوادی هستش. پیتبول هیچگونه سایزبندی و دسته‌بندی نداره و نام‌های xl و سایزبزرگ مربوط به نژاد “امریکن بولی” هستش.

 

۲: پیتبول نام مختصر شده‌ی “امریکن پیتبول تریر” میباشد و برای راحتی در گفتار استفاده میشود که بعضا “پیتبول‌تریر” یا “امریکن پیتبول” نیز گفته میشود اما در واقع تمام این نام‌ها یکی بوده و هیچ تفاوتی باهم ندارند.

(یه عده فکر میکنن وقتی یکی میگه “پیتبول تریر” یعنی پیتبول کوچیک ?? یا “امریکن‌پیتبول” یعنی پیتبول کشیده و پابلند ? این حرف کاملا غلطه).

.

دوستان عزیز این‌ها همه اسم یک نژاده که به شکل‌های مختلف بیان میشه و اسم کامل این نژاد “امریکن‌پیتبول‌تریر” هستش که بخاطر راحتی در گفتار به اشکال مختلف بیان میشه.

.

۳: کلمه‌ی “پیتبول XL” که کلا پدیده‌ای هستش در نوع خودش جالب. این کلمه هم به سگهای بولی(میکس) مربوط میشه نه پیتبول. نام این سگها “امریکن بولی XL” هستش و از میکس شدن خانواده‌ی بولی تایپ ها با ماستیف ها یا هم‌خانواده‌های خودشون به وجود اومدن و هیچ ربطی به پیتبول اصیل نداره. (مثل همون هالک معروف که میشه گفت امریکن بولی xl یا بنداگ هستش که قبلا توضیح دادیم).

.در نتیجه وقتی یکی بهتون گفت پیتبول سایزبزرگ یا xl یعنی سگ میکس و بی‌ارزش که “بولی” هستش در واقع. حواستون باشه کلاه سرتون نره ?❤.

.

۴: کلمه‌ی “پیتبول‌ِ گیم‌” هم کلا به پیتبول های واقعی، اصیل و کلاسیک که شجره‌ی معتبر دارن گفته میشه البته درست‌تر هست که بگیم GameBred . همونطور که گفتیم پیتبول هیچ تیپ‌بندی یا دسته بندی و انواعی نداره و پیتبولهای واقعی و اصیل و چیزی که ذات و معنای حقیقی اصالت رو میده همین یک نوع هستش که اصطلاحا “گیم” گفته میشه.

امیدوارم مطلب مفیدی در جهت روشن شدن حقایق بوده باشه.❤

WWW.IRANPITBULL.COM