?حمله پیتبول به انسان…

?واقعیت یا شایعه؟

چند وقتی هست که تو محیط‌های مجازی خبری به سرعت دست به دست میشه با تیتر حمله پیتبول که در اون مسئله حمله دو سگ به یک دختربچه مط‌رح شده که یکی از اونها ظاهرا(فقط ظاهرا) پیتبول بوده و یکی دیگه ژرمن بوده که اصلا بهش پرداخته نشده.
لازم دیدیم چند نکته‌ی خیلی مهم رو راجع به این مسئله و این جمله‌ی معروفِ “حمله پیتبول” بگیم تا حدامکان راجع به این قبیل اخبار شفاف‌سازی بشه.
نکته اول: ببینین دوستان، نژاد “امریکن پیتبول تریر” یا اصطلاحا همون “پیتبول” به هیچ عنوان برای آدمگیری و گارد پرورش و اصلاح نژاد داده نشده و ذاتا بطور غریزی علاقه‌‌ای به حمله به انسان و آدمگیری نداره و اتفاقا بلعکس به شدت نسبت به انسان رفتار دوستانه و ایمنی داره و ما نباید هرسگی رو که میبینیم سریعا ربطش بدیم به پیتبول.
?خب سوالی که الان تو ذهن خیلیا پیش میاد اینه که پس این اخبار از کجا اومده؟ فلان فیلم یا فلان جا اون سگی که به بچه یا آدم حمله کرد چی بود؟ چرا اینطور شد؟ و چرا اینهمه در سراسر دنیا این حمله‌ی پیتبول شنیده میشه؟

?جواب این سوال خیلی راحته: دوستان عزیز زمانی که شما یک سگِ کاملا شبیه به پیتبول (حتی شباهت ظاهری ۱۰۰%) رو در حال آدمگیری و حمله به انسان میبینین ۳ حالت بیشتر نداره:

۱: اولین حالتش اینه که اون سگ میکسِ پیتبول با یک نژاد دیگه که آدمگیرِ هست که این خصوصیت آدمگیری رو به خودش گرفته و در واقع شما فکر میکنین که اون پیتبول هستش اما واقعا اینطور نیست. زمانی که پیتبول با سگهای آدمگیر و خطرناکی مثل “امریکن استافردشایرتریر” میکس میشه بخاطر شباهت ظاهری این دو نژاد به همدیگه تشخیص این مسئله که آیا این سگ واقعا پیتبول هستش یا یک سگ میکس با ظاهر پیتبول رو برای همه سخت و حتی غیر ممکن میکنه. در واقع پیتبول ذاتا اصلا سگ آدمگیر و خطرناکی نیست و اگر شما سگی رو با ظاهر پیتبول (کاملا ظاهر پیتبول درجه یک بدون هیچگونه تفاوت) دیدین که داره به انسان حمله میکنه اولین و محتمل‌ترین گزینه اینه که اون سگ یا میکس هستش و یا اصلا یه نژاد دیگه است. دقیقا یکی از راه‌های تشخیص پیتبول اصیل از غیر اصیل وقتی شجره نداشته باشیم از روی همین رفتار هستش. یعنی اگر تمایل شدید به آدمگیری داشته باشه احتمال بسیار قوی میکس و غیر اصیل هستش.(الان باز یک عده میگن ما خودمون یک پیتبول اصیل داشتیم یا دیدیم آدم گرفت یا حمله کرد. توجه کنین تشخیص پیتبول اصیل از روی ظاهر امکان پذیر نیست و وقتی میکس میشه شما خیلی وقت ها متوجه نمیشین که اون میکسه یا پیتبول اصیل نکته همینجاست***).

?۲: در حالت دوم اون سگ میتونه یک پیتبول آموزش دیده و گارد باشه که با دستور صاحبش یا از روی آموزشی که دیده با توجه به شرایط و موقعیت تصمیم به حمله میگیره و دلیل این کارش هم آموزشی هست که دیده مثل تمام سگهای دیگه که آموزش میبینن و بادی‌گارد میشن پس این مورد هم هیچ ربطی به نژاد پیتبول نداره.

?۳: حالت سوم ناهنجاری رفتاری و مشکلات عصبی هستش که از تربیت بد و غلط و یا شرایط محیطی به سگ دست داده و حاصل کار صاحب اون حیوان هستش که در واقع از نظر روحی و روانی اون سگ رو بیمار کرده که این مورد راجع به تمام سگها هستش و صرفا در مورد پیتبول صدق نمیکنه پس اینم نباید به یک نژاد خاص ربطش داد.
در نتیجه دوستان عزیز اول از اینکه هرسگی و هرنژادی میتونه به انسان حمله کنه و دلایل مختلفی برای اینکار میتونه وجود داشته باشه در نتیجه این وظیفه‌ی صاحبان سگ هستش که با تربیت درست و انتخاب درست و بادقت در خرید یک سگ سلامت و اصیل از بروز همچین اتفاقاتی پیشگیری کنن. نمیشه بخاطر اشتباه یک‌نفر همه‌رو محکوم کرد. انسان‌ها هم قتل انجام میدن و خلاف میکنن و آسیب میزنن پس باید همه‌ی انسان هارو کشت یا وجودشون رو ممنوع اعلام کرد؟ یا خیلیا با چاقو آدم میکشن پس باید وجود و داشتن چاقو رو ممنوع اعلام کرد؟

راستی چرا به حمله‌ی اون سگ دوم که ژرمن بود پرداخته نشد ژرمنی که سگ گارد و ادمگیر هستش و در رتبه‌ی اول اتهام باید قرار بگیره.

?نکته مهم: علاوه براینکه پیتبول سگ‌گارد و نگهبانی نیست داشتنش هم در امریکا به هیچ عنوان ممنوع نیست و بطور کاملا آزاد و قانونی هزاران نفر در امریکا از پیتبول نگهداری میکنن و قوانینی که راجع به محیط‌های عمومی و پوزه‌بند و بقیه مسائل ایمنی وجود داره مربوط به تمام سگهایی هستش که صاحبانشون از خطرناک بودنشون آگاهی دارن و ملزم به رعایت اون هستن و ربطی به پیتبول نداره این قوانین. برخلاف خبر بسیاری از رسانه‌های زرد غیر از امریکا هم در بسیار از کشور‌های اروپا و سایرنقاط دنیا نگهداری از این نژاد آزاد هستش و اون لیست کشورهایی که ذکر میشه در خبرها کاملا یک دروغ و پیروی یک خط‌ فکری جهت‌داره.

?همیشه سعی کنیم اول از منابع رسمی و درستِ ترجیحا غیرفارسی مطالعه داشته باشیم و از صحت یک قضیه کاملا و بطور علمی مطمئن  باشیم و با سواد و مطالعه‌‌ای که داریم اجازه ندیم شایعات دهن به دهن بچرخه و در حق یک نژاد خاص یا عده‌ی خاص که علاقمند به یک نژاد هستن اجهاف بشه.
?نه پیتبول سگ خطرناکی برای انسان هستش.
نه تو امریکا ممنوعه.?
و نه سگی که به اون بچه حمله کرده پیتبول واقعی بوده، بلکه یک سگ میکس و دارای ناهنجاری رفتاری در ظاهر پیتبول بوده. پیتبول اصیل به هیچ وجه تمایل ذاتی برای حمله به انسان رو نداره.?
✅در ادامه ویدیوهایی از پیتبول های اصیل در کشور خودمون و جاهای مختلف دنیا براتون میذاریم و نحوه‌ی رفتار اونهارو با انسان بطور واقعی نمایش میدیم.
در نشر و اطلاع رسانی این مطلب به ما کمک کنین ???
وبسایت مجموعه: ?
WWW.IRANPITBULL.COM
کانال تلگرامی: ?
@IRANPITBULL1
پیج اینستاگرام: ?
Instagram: IRANPITBULL
مراقب پیج‌های فیک با نام مجموعه‌ی اصلی ایران پیتبول باشید. حروف پیج اصلی ایران پیتبول بدون ایچ فاصله و نقطه میباشد و آدرس سایت ایران پیتبول نیز در بالای صفحه درج شده است.